Dette er barnehagen vår

Om barnehagen

Voksen sitter med to barn på fanget utendørs
Barn leser en bok
Barn leker i sandkassa

Kort fortalt

Kidsa Slettebakken er en barnehage i Bergen kommune, med 16 ansatte og 55 plasser fordelt på 4 avdelinger.

Vinkeskogen

0-3 år

Oppilien

0-3 år

Duekleiven

3-6 år

Utsikten

3-6 år

Hvorfor velge Kidsa Slettebakken?

Bygget vårt er praktisk med både små og store rom, tilrettelagt for lek. Ute har vi en allsidig lekeplass med kupert terreng, variert med lekeapparater, småhus, klatrestativ og grøntområder.

Vi har stort fokus på omsorg, glede og trivsel og hos oss lærer vi å ta vare på hverandre, se hverandre og leke med hverandre.

Vi er stolte av å ha et stort språklig- og kulturelt mangfold i barnehagen vår. Hos oss lærer barna språk i ulike aktiviteter og i samspill med andre barn og ansatte. Gjennom daglig kontakt med jevnaldrende fra ulike bakgrunner utvikler barna våre viktige sosiale ferdigheter som empati, toleranse og åpenhet.

Vi jobber med barnas språkutvikling gjennom samtaler, høytlesing, sang og musikk. Sang har en sentral rolle hos oss, og gjennom sangen opplever vi fellesskap og mye glede.

Hos oss er vi miljøbevisste og opptatte av å lære barna bærekraftige og helserike vaner. Vi resirkulerer alt avfallet vårt, og maten som tilberedes i barnehagen er god og næringsrik med lite sukker.

Noe av det vi liker best

• Sentral beliggenhet ved Sletten Senter, med buss og bybane rett ved, med kort vei til flotte turmål som Tveitevannet og Tranebanen.
  • Stort fokus på omsorg, glede og trivsel
  • Vi er miljøbevisste og opptatte av å lære barna bærekraftige og helserike vaner.
  • Egen grønnsakshage hvor barna lærer om bærekraftig matproduksjon ved å delta i hele prosessen fra jord til bord.
  • Vi er en fullkostbarnehage, hvor alle måltider tilberedes i barnehagen.
  • Stort språklig og kulturelt mangfold blant barn og ansatte.

Dette er barnehagen vår

Pedagogikk og tilnærming