Dette er barnehagen vår

Dette får barnet ditt hos oss

Barn leker med tog på gulvet
Tre barn sitter i lyngen og undersøker noe
To barn sitter sammen med en voksen
Barn tar på sko med hjelp fra en voksen

En fin hverdag

I vår lille verden, sentralt ved Sletten Senter, er barna med på å styre showet. Glem kjedelige dager, her skjer det alltid noe gøy. Fra å delta i kreative formingsaktiviteter inne, til å hoppe på trampolinene ved Tveitevannet, har vi det gøy fra morgen til ettermiddag.

Vi som jobber her er ikke bare ansatte, vi er også lekekamerater, kompetente veiledere og støttespillere.

Hos oss gir vi barnet ditt muligheten til å oppleve mestring i klatrestativet vårt, og glede gjennom sang og musikk.

Barna våre får uttrykke seg i et stimulerende miljø som gir rom for variert lek og læring, og gode muligheter for å danne sterke relasjoner til både barn og voksne.

Mat og måltidsglede

Vi serverer barnet ditt tre måltider om dagen, med næringsrik og god mat.

En aktiv hverdag

I Kidsa Slettebakken legger vi stor vekt på å styrke barnas motoriske ferdigheter, og gjennom vårt satsingsområde «Jump», sørger vi for at barna får organisert fysisk aktivitet hver dag – hele året.

En god start

En trygg start er helt avgjørende for barns trivsel, utvikling og læring i barnehagen. Derfor er dette vår største prioritet når nye barn begynner hos oss.

Gode venner i alle aldre

Hos oss møter barnet ditt engasjerte, vennlige voksne som er opptatt av å skape gode lekegrupper i hverdagen. I gruppene er både de minste og de store barna sammen. Dette skaper en flott mulighet til å lære om samarbeid, deling og empati.

Eldre barn støtter de yngre, og alle tilegner seg verdifulle ferdigheter. Dagsrytmen utformes for å gi barna rikelig tid sammen med jevnaldrende. Store og små har ulike rutiner, og slik får vi møte alles behov.

Barn titter ut av vindu i lekehytte
Fingermaling
Brødskiver med smilefjes